A Vetési Gimnázium 53 tanulója és 4 kísérő tanár az elmúlt héten Lengyelországba látogatott. A csoport a régi lengyel fővárost, Krakkót és az Auschwitz -Birkenaui koncentrációs tábort nézte meg.
Az útról Strenner Noémi és Gábor Anna (9c) így emlékezik:

12-én kora reggel indultunk és délután értünk Krakkóba, ahol egy magyar idegenvezetővel bejártuk a Wawel hegyet, megnéztük a tűzokádó sárkányt és a királyok útján végigsétálva elérkeztünk a város főterére. Elsétáltunk a posztócsarnok mellett is. A főtéren minden teraszon apró tűzoszlopok adták a hangulatos világítást. Krakkó elvarázsolt minket. A szállásra érve elfoglaltuk a szobákat és a szint közös konyhájában elfogyasztottuk a szerény vacsorát. Másnap reggel hétkor indultunk Auschwitzba. A táborban szervezetten körbevezettek bennünket. Az idegenvezetés német és angol nyelven zajlott. Auschwitz után átmentünk Birkenauba. Mindenképpen érdekes és elgondolkodtató látvány tárult elénk.
A hazaút is eseménydúsan telt.

A látogatásról készül képek megtekinthetőek itt: Galéria